loading...

تیم خبری

در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و کلیه موارد مربوطه از صفر تا صد را پوشش خواهیم داد. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس


در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و کلیه موارد مربوطه از صفر تا صد را پوشش خواهیم داد. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

• اخذ اقامت از طریق خرید ملک

• مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس.

• اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید خانه به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلف زیادی در فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور مستقل مصالح را برای ساخت خانه و بازپرداخت طولانی مدت بدون بهره تا 84 ماه انتخاب کنید.

از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) گرفته تا ویلاهای ساحلی فوق العاده لوکس، حداقل یک سوم هزینه سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از مکان هایی است که افراد زیادی از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان در آن جا به جا می شوند. خرید ملک در قبرس شمالی.

در اصل، با خرید ملک، هزینه اقامت و اقامت یک خانواده قبرسی را به دست آورده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس، می توانید شاهد رشد سالانه شهر خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، برنده بزرگی در معامله بودید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبها بریتانیا است. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و ثبت اسناد به لیر ترکیه می باشد. البته ویژگی های قبرس نسبت به ترکیه مزایای زیادی دارد که در جدول زیر به آن می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید و فروش - اجاره و ثبت اسناد به پوند انگلیس

اجازه فروش اموال به خارجی ها را ندهید و آن را به نصف قیمت لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت به مردم یا مقامات دولتی ترکیه بفروشید. قیمت بین خریدار و فروشنده مذاکره می شود و دولت در گرانی ها دخالت نمی کند. و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات در یک زمین برای همه شهروندان وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. .

اجازه فروش حداقل بعد از سه سال (فقط املاک آماده) فروش چندگانه حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام مجاز است.

اقامت در تعداد مشخص شده بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

اقامت در خانه برای ملک در هر بخشی از ملک در هر نقطه از قبرس، خارجی ها می توانند در آنجا زندگی کنند (توجه داشته باشید که ملک در نزدیکی مناطق نظامی و مناطق امنیتی بدون قرارداد کتبی با خارجی ها مبادله می شود. اما بدون مشکل اقامت).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشود، نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید برای یک ملک به مدت ده سال اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به اقساط ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (طبق قوانین جدید قبرس شمالی 2024 این درصد بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک و مستغلات (به لیر) رشد قابل توجهی ندارد. رشد قیمت املاک و مستغلات (به پوند) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات 5 درصد فقط یکبار است

خرید کارمندان، خرید زمین و کارمندان و سهام برابر با شهروندان قبرسی

کدام افراد از طریق خرید ملک مسکن می گیرند؟

خریداران فردی و زیر دسته ها.

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• یک زن

کودکان زیر هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران زیر 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. با توجه به تجربه ما در امور سرمایه گذاری و مسکونی، توصیه ما خرید دو ملک مجزا برای کسانی است که به دنبال اقامتگاه والدین هستند. شما می توانید یک ملک مجزا (به صورت اتاق استودیویی، یعنی واحد بدون اتاق خواب) بخرید تا اقامت دائمی برای والدین خود فراهم کنید، یا باید تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید که صرفه اقتصادی ندارد. شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک انجمن عضویت داشته باشند اما قوانین اخذ اقامت با انجمن ها متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و دستیار مدیران) می توانند در یک ملک یا دو خواهر و برادر در صورتی که هر دو مجرد باشند، زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی املاک و مستغلات بخرند. هنگامی که این افراد یک پاسپورت معتبر با اعتبار کمتر از یک ماه از کشور خود را به پلیس ارائه دهند، پلیس قبرس شمالی سوابق جنایی آنها را از طریق اینترپل و در صورت بی گناهی بررسی می کند. ، می توانند سند را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قبرس شمالی از سال 2024، قانون جدید مشکلات زیادی را نیز برای افراد دارای تابعیت اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمامی افرادی که دارای املاک و مستغلات در قبرس شمالی یورومای هستند می توانند برای اقامت اقدام کنند. این اقامت برای سه سال اول سالانه و برای سال سوم تا پنجم دو سال است و پس از سال پنجم با احراز شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت یک ساله، دو ساله و پنج ساله باید منابع مالی (20000 دلار برای دارایی های پیش خرید شده و 15000 دلار برای دارایی های آماده در هر سال اقامت) فراهم کنید. باید دارایی های بیش از 125000 پوند برای پنج سال اقامت داشته باشید و بیش از 6 هفته در سال (در 5 سال گذشته) قبرس را ترک نکنید. اگر مایل به سفر هستید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید مجوز اقامت خود را سالانه یا هر دو سال یکبار تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی مسکونی (اجاره املاک خریداری شده قبلی و اثبات املاک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• اخذ اقامت برای دسته دارنده شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی.

• گواهی تاییدیه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو مکان گواهی تایید اخذ کند).

آیا پس از اقامت با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزا (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری) را تغییر دهید. زیرا وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورتی که نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکند جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی پایه دوم)

• تخصص مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا گردشگری یا آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز مجهز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه می دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و اخذ وام بانکی

تسهیل فرآیند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

مهاجرت به قبرس شمالی افتتاح یک تجارت

دولت قبرس شمالی سیاست های خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. از موسسان کسب و کار پشتیبانی بسیار خوبی دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلند مدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا برای راه اندازی کسب و کار جذب کرده است. در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری است که جمعیت کمی دارد و بسیار متنوع است. تعداد دانشجویان خارجی قبرسی در این کشور سه برابر است. و بر اساس پیش بینی ها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو حوزه، هر کاری که مربوط به بازار ساختمان باشد، بازار بسیار مناسبی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و کار ساخت و ساز در این کشور با سرعت و مقیاس بسیار بالایی در حال انجام است.

اگر می‌خواهیم شغل‌هایی با آینده بسیار امیدوارکننده را عنوان کنیم، باید اینطور بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیرات موبایل

سلمانی

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندسی عمران

تولید جعبه و مصنوعات چوبی

تولید بلوک های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران نیز در اخذ حق اقامت تاثیر دارد. به صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری دو ساله اعطا می شود که تمام زیرشاخه های آن حق اقامت بدون نیاز به حمایت مالی را دارند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان هستند). کارفرمایان برای دریافت وضعیت اقامت نیازی به حمایت مالی ندارند و فرآیند اخذ اقامت در مقایسه با سایر انواع وضعیت اقامت سریع و آسان است.

آیا از ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• پذیرش در موسسات آموزش عالی

ثبت نام در دانشگاه هایی که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند، مانند آموزشگاه های فنی و حرفه ای. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نیازی به تامین امکانات مالی ندارد. اما همراهان بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت ثابت کنند. (اکنون 25000 دلار به بالا)

اخذ اقامت در قبرس از طریق دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای کار در دفاتر مهاجرت در قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرما این حق را دارد که در صورت داشتن نیروی متخصص در خارج از جزیره و تمایل به ادغام آن در شرکت در قبرس، برای متقاضی دعوت نامه ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و اگر کارمند مرتکب جرمی شود، کارفرما بانی قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است موجودی بانکی را از طرف کارمند خارجی پوشش دهد. تمام این محدودیت ها با هدف اولویت دادن کارفرمایان به افرادی است که ویزای قبرس دارند و از فیلترهای اولیه دولت (توانایی مالی و کارت سلامت) برخوردار هستند.

کارفرما موظف است حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار و همچنین پرداخت حق بیمه ماهانه کارمند را به کارمند بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و پایه حقوق حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق پول و اجاره خانه یکی از راه های اخذ اقامت سال های گذشته بود که در قوانین جدید 2024 حذف شد. در چنین ویزای موقت؛ مقدار پول باید بالای 25 هزار دلار باشد. لازم به ذکر است که پول باید در حساب شما در گردش باشد و از زمان انتقال شما تا زمان دریافت اقامت شما در حساب شما موجود باشد (این کار حدود دو ماه یا کمتر طول می کشد). فردی که منابع مالی دارد می تواند برای کمک های خود درخواست ویزای یک ساله دهد و برای کمک های کوچک هزینه اضافی لازم نیست. (تقسیمات برای انواع اقامتگاه ها یکسان است).

تمام افرادی که از این طریق اقامت دریافت می کنند، مانند سایر انواع اقامت، از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب اینجاست که در شرایط مهاجرت به قبرس یورومای گذرنامه در قبرس شمالی فروخته نمی شود. دلیل این امر حفظ سطح بالایی از امنیت در این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش شهروندی خود به خارجی ها با مبالغ هنگفت، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث هجوم مجرمان ثروتمند به این کشورها می شود که به دنبال هویت های جدید برای پنهان کردن جنایات خود هستند و امنیت این کشورها را به خطر می اندازد. قبرس شمالی کشوری امن است. او بدون توجه به میزان سرمایه گذاری در پنج سال اول اقامت، مهاجران را با وسواس و دقت ارزیابی می کند. و بعد از حداقل 5 سال تأیید اولاً راه را برای اقامت دائم باز می کند و ثانیاً برای پاسپورت.

sahim6 بازدید : 44 سه شنبه 26 دی 1402 زمان : 10:50 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 187
  • بازدید ماه : 1,179
  • بازدید سال : 18,089
  • بازدید کلی : 40,873